Lovvu Dobbu

Event Ticker
Showing posts with label HS. Show all posts
Showing posts with label HS. Show all posts

Friday, August 28, 2026

.: QUICK UPDATE :.

Assalamualaikum.

Hari ni, lepas rehat baru masuk pejabat.
Tengok dekat PC.

Ada lagi 12 hari nk sampai 9 Sept.
Eh, tiba² berdebar.

Semoga dipermudah segala urusan.
Gembira harus lah.
Sedih, mesti ada juga.
Tapi, perpindahan ini yang diminta, jadi Linda ok. insyaAllah.

Masuk kerja minggu depan.
Wahh, lagi lah.
5 hari je tinggal(hari bekerja).

Moga yang baik² saja, aamin.

Till then, see ya.

Thursday, August 27, 2026

.: KISAH ISNIN :.

Assalamualaikum.

Kisah Isnin, nak juga abadikan dalam blog.

Tech Radicare , Abang Ali belanja nasi Arab sempena nak berpisah.
Alhamdulillah, rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari.
Moga murah rezeki selalu abang Ali, nanti kita jumpa kat Perak Aje.
Udah abang Ali pun orang Kuale Aje.. hihi.

Petang melalut sampai Selayang Mall.
Masuk Watson nampak lip scrub ni, RM10 je.
Haa, ambil la satu.
Nak scrub bibir, letak lip balm sekali, kot² la boleh jadi bibir Angelina Jolie ke.. 😆😆

Anak yang sentiasa tahu, bila je ibu gaji.
Dia pun tuntut bahagian dia. 
Memang ibu kerja untuk anak² pun, tapi ibu tetap beli apa yang ibu suka. Hahaha.

Kasut bola abang Mueez, nak yang warna pink pula tu.
Tak sampai lagi ni, kawan tu ada game hari Ahad nanti.
Gelisah la tu, orang tak sabar nak pakai kasut baru ni. 🤭🤭

Sedar tak sedar, dah nak sampai hujung Ogos.
Lagi berapa hari je nak jadi warga Selayang.
Perasaan bercampur baur.
Doa yang sentiasa meniti di bibir, "semoga dapatlah tempat yang dimohon, aamin".
Takmo fikir the worst (baca kena PJJ lagi walau dalam Perak).
Doakan sekali untuk Linda ya. Terima kasih semua.. 🤗🤗

Till then, see ya.


P/s - busy 2 hari ni, masuk kursus..banyak cerita hutang ni, BW pun tak sempat.

Tuesday, August 25, 2026

.: CONFUSED :.

Assalamualaikum.

Dekat pejabat hari tu.
Tetiba ada something yang menarik perhatian.
Ambil gambar ,boleh buat modal entry blog.

Meja 1

Meja 2

Confused Linda, siapa yang nak pindah ni. Hahaha.
Sebab meja 2 tu meja Linda.
Ada ruang sikit untuk menulis je. Hahaha.

Yang meja 1 tu, meja partner kita Izzah.
Kemas weyh.
Macam dah kemas² nak pindah.
Eh, sabar dulu.
Kak Linda jalan dulu.. nanti Izzah plak hantar borang transfer ya. 🤭🤭

Memang gitu lah meja Linda.
Dekat ofis lama, di Melaka.
Ada Kak Zila tolong kemas. 
Dia cakap banyak betul barang.
Hahaha.

Adik² ni, biasa la serabut.
Semua nak hempuk, lepas tu. Tinggal ruang sikit je, janji lepas nak menulis report ke apa.
Lepas ni, dekat tempat baru, tak tau pula macam mana.
Semoga yang baik² saja, aamin.

Till then, see ya.

Monday, August 24, 2026

.: SABTU DAN AHAD :.

Assalamualaikum.

Sabtu dan Ahad minggu terakhir.
Yang mana, boleh tak berpisah dengan katil.
Memang bermalas malasan Linda bergolek atas katil.

Sabtu Petang, kita briswalk la sikit.
Buat keluar peluh.
Eh, menjak² dah habis cabaran sihat ni, malas sungguh rasanya.

Hari Ahad ,ulang skrip yang masa.
Petang keluar briswalk awal sikit.

Emm, dah macam cerita cikSha kita.
Tapi, anjing ni dia dok senyap je.
Pengunjung tetap hospital la.
Kejap ada, kejap takde.

Melangkah la selagi mampu.

Yang ni peel yang paling tak gemor.
Tong sampah besar alam, atas lantai juga dicampaknya.
Nak buka penutup tu, berat sangat agaknya.

Kali ni, lama sikit.
Dapat la banyak sikit step nya.

Alhamdulillah, masih diberi kesempatan oleh Allah untuk menjalani hari dengan sihat..aamin.

Till then, see ya.

Tuesday, July 21, 2026

.: 26TH SELANGOR RESEARCH WEEK :.

Assalamualaikum.

22-25 Jun lepas Hospital Selayang jadi host untuk Selangor Reseacrh Week
team Admin dan Pengurusan terlibat dengan logistik dan gadis2 penyambut tetamu.. 😁😁
jadi, linda dan Izzah pun tak terkecuali la.
jadi la usher yang tak bertauliah.
sebab participant dan audience serata Selangor.
jadi ada yang tak pernah datang Hospital Selayang, maka tugas kami sebagai penunjuk arah supaya mereka tak tersesat merata.

Selangor Research Week ialah acara tahunan penting yang menghimpunkan penyelidik, pegawai kesihatan, dan profesional perubatan. [1]
Berikut adalah sorotan utama acara tersebut:
  • Edisi Terkini: Edisi ke-26 telah berlangsung pada 22–25 Jun 2026 di Hospital Selayang. [1, 2]
  • Tema: Empowering Health Through Intelligent Research. [1]
  • Fokus Utama: Persidangan ini menumpukan pada Clinical Research, Innovation & AI Integration (Integrasi Kepintaran Buatan dalam Penyelidikan Klinikal). [1]
  • Aktiviti: Pelbagai bengkel pra-persidangan, pertandingan pembentangan lisan, dan pameran poster serta integrasi teknologi AI dalam bidang penjagaan kesihatan.

hari rehearsal.
dengan Kak Ju.
nampak flawless je, kamera telefon orang kan. hahaha

25hb tu hari perasmian, jadi hari tu kami team pengurusan pakai baju dan tudung warna sama.

dengan Izzah.


dah habis perasmian, bergambar atas pentas.
linda bertugas dalam dewan, jadi nampak la gimik perasmian.

dengan boss dan watak utama Selangor Research Week kita

wefie sikit dengan sesiapa yang sempat. hihihi

outfit hari tu, semua linda beli lain.
sebab takde baju hitam kosong dan tudung biru laut.
total tak sampai RM30 pun.
beli dekat Shopee semua minta hantar segera.
tudung beli pagi, petang dah sampai.
baju beli pagi, tengah hari dah sampai.

Alhamdulillah, another experience gained.

till then, see ya.

Saturday, June 27, 2026

.: PERUT SEBU :.

Assalamualaikum.

Semalam ada jualan hari gaji.
Biasa la tu, orang gomen kan kaya dalam masa 48jam lepas gaji je.. hahaha.

Booth buat sebelah pejabat Linda je, dekat tempat parkir kereta.

Belum apa² lagi, dah serang gerai durian.

Durian tengah murah, boleh la nak beli.
Kalau mahal, nengok je lah.

Yang ni durian kampung ni.
Kecik² je. Hahaha.
Tapi, mantap.

Berbakul².
Sampai ke petang, Linda tengok orang tu kemas², pun ada banyak bakul lagi.

Eh, Linda tak beli ke?
Haruslah beli, durian kampung.
Sekilo RM6, 10kg dia bagi RM50.
Beli 10kg, seplastik besar juga la.
Bagi cleaner, suruh diaorang makan la ramai², minta satu bekas je untuk Linda.
Partner ofis, Izzah tak makan durian.
Jadi tak boleh la nak kenduri durian dekat opis tu..

Pastu, beli air kopi kaw, nasi dagang, ayam susu 2.
Tu je. Kenyang sampai petang.

Balik kerja tu, rasa sebu je perut.
Penangan makan durian kot.
Cepat² solat Asar, jom la Briswalk. 
Bagi perut selesa sikit.

Jom berjalan dekat luar.

Matahari nak senja dah.

Alhamdulillah, tak hujan.
Dapat selesaikan 3 round.
Baru rasa selesa sikit perut.
Tapi, malam tu sambung lagi makan durian. Hahaha.

Lepas tu, ada someone wasap Linda.
Ajak ngedate.
Tapi, idak la dekat TRX kabonya. Hahaha.

Till then, see ya.

Sunday, June 14, 2026

.: WEKEEND DI ASRAMA :.

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, masih rajin nak keluar pagi² buat briswalk.
Benarnya, nak kill the time juga.
Kalau tak, memang tak keluar bilik lah. Hahaha.

Mencipta Kenangan
Matahari pagi, ni gambar dari kawasan parkir bahagian asrama.

Pagi kita selesaikan terus 10k.
Malas nak pening².

Singgah breakfast kat kafe, sebelum masuk sarang semula.

Linda beli lagi kawat bulu. 🤭🤭
Kata nak habiskan apa yang ada, lepas tu beli lagi.

Tak banyak pun.
100 batang je setiap warna.

Ni sekali.

Konon nak pintal, masih belum ada mood.
Nanti dah siap, Linda share kejadiannya.

Duduk bilik, basuh langsir.
Selalu cek bilik, Kdg penghuni lama tinggalkan langsir, kalau yang elok² tu.
Memang Linda kutip, basuh dan simpan buat spare.
Kot² la ada gunanya.

Langsir tingkap bilik je..tak besar mana.
Boleh la basuh sendiri kat bilik, sebelum ni bawa balik kuarters juga.

Kalau tak balik tu, memang terperap je lah dalam bilik.
Malas betul nak keluar. Hahaha.
Tengok la lepas asar nanti, kalau tak hujan.
Nak merempit la kejap.
Cari makanan.
Sekarang, makan megi dulu.

Till then, see ya.

Saturday, June 13, 2026

.: PAGI SABTU DAN BRISWALK :.

Assalamualaikum.

Minggu ni tak balik Tronoh, nak rehat², golek² atas katil je.. hahaha.

Tapi, steps kena kejar juga.
So jom la paksa diri keluar untuk tambah steps.
Keliling hospital je, tak payah jauh².

Briswalk
Ngam pukul 8, matahari dah bersinar.
Cukup lah 2 lap, tak mampu nak lawan sinaran matahari.

Briswalk
Dekat sejam juga.

Roti bakar
Sebelum balik bilik, singgah kafe. 
Dah buang kalori, masukkan balik. Hahaha.
Roti canai hari ni takde, order roti Bakar jelah.
Staff kafe cakap, makan dengan teh tarik baru ngam.
Masalahnya, akak dahaga dik.. hahaha.

Tengok lauk ada asam pedas dengan sup petola.
Beli siap² la, balik bilik masak nasi je.

Dah sampai bilik, eh sambung zumba pula.
Alang² dah lencun.

Ok ikut DBP basah lencun
Ikut longhat Perak basah lenjun
Info tambahan. ☺️

Briswalk
Dapat 10k dah..
Selesai tugasan hari ni, kalau rajin.
Petang kita tambah lagi.


10k
Sejam berjalan di luar.
Sejam berzumba dalam bilik.

Abang Mueez dengan Dedek ada latihan bola.
Diorang join kelab bola luar.
Ayah la tukang hantar.
Esok pula abang Mueez ada jemputan lari 4x100m sebagai wakil sekolah ke sekolah Tamil depan sekolah kebangsaan je.

Have a nice day kawan².

Till then, see ya.

Monday, June 8, 2026

.: MANIS ITU KAMI ❤️❤️ :.

Assalamualaikum.

Saja nak buat entry untuk kenangan.

Sepotong kek yang sedap.
Izzah belanja sempena sambutan hari ibu.
Alhamdulillah. Terima kasih, moga murah rezeki selalu.

Penyelia Asrama KKM
Sekali sekala ambik gambar berdua. 
Ke perpustakaan, ambil udara sejuk. Hihi.

Geng mak²
Kami geng mak mak.
Selalu lepak library je lah.

Masa Linda Keje sorang tu, agak bosan.
Menapak la ke library.
Menyembang kejap.

Oh ,yang sorang non Muslim tu, kak Aruna yang menggantikan Biha.
diam tak diam, hampir setahun dah kak Aruna berkhidmat di hospital Selayang.
orang Ayer Tawar, Perak.
linda nak balik perak, dia mohon keluar sebab dah lama posting Perak. hihihi.

semoga tak lama lagi, dapat la linda pulang ke Perak juga. Aamin

till then, see ya.

Thursday, May 14, 2026

.: PUASA DAN BINTANG :.

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, dapat juga menyelesaikan puasa sunat Khamis.
Puasa ganti, alhamdulillah dah selesai juga.
Jadi ,tengah belajar untuk istiqamah puasa sunat pula.

Dok blog walking tadi, nampak blog Syu punya entry pasal nasi kandar.
Terus lah dok terbayang, berbuka nasi kandar sedap juga.

Jadi, dalam 6 petang tu, start motor, ke kedai mamak la kita.

Pilihan lauk yang ada.

Tapi, Linda ambil ayam goreng dengan bendi je, tapi Linda suruh double jumlah nya.
Bila Linda kira bendi tu ada 9 biji semuanya.
Total RM70 eh RM10 😆😆 untuk yang Linda ambil.
Ok lah ,sama je harga kalau beli kat kafe hospital pun.
Tapi, kuah dia rasa tak kick sangat.
Nasi Linda minta separuh je, itu pun mengah nak habiskan.

Sambil-sambil tunggu nasi kandar hadam.
Linda sambung la memintal kejap.
Kena cukupkan 10k juga ni, tergugat dengan ahli group.
Ramai pula yang dapat bintang hari ni.

Dari 17 ahli group.
7 dapat bintang.
Tapi, kitaorang ok je.
Santai² je, bukan nak kejar bintang sangat.
Tapi, sentiasa update.
Kalau tengok steps tu dalam 7,8 ribu.
Memang bagi semangat, suruh cukupkan.
P balik, p balik dapur pun takpelah.
Janji cukup. Hahaha.

Mula tubuh group hari Isnin lepas, dah terkumpul 14 bintang.
Terbaik lah semua.
Ranking pula, separuh juga la dari total group keseluruhan.
Kalau tak silap, total group dalam 3700 something. So ok la kan ranking group kitorang 1856.

Saja je enjoy².
Have fun la, takmo stress².

Till then, see ya.

Tuesday, May 12, 2026

.: CABARAN LANGKAH SIHAT ITU SAYA :.

Assalamualaikum.

Petang semalam, cuaca dekat Selayang cerah..tak hujan.
Jadi, cepat² lah ambil peluang untuk briswalk keliling hospital.

Balik kerja. Solat Asar dulu.
Terus tukar baju.
Alhamdulillah, cuaca mengizinkan.

Sempat la 2 round, sekali.
Awan gelap dah datang.
Lajukan langkah, sebab nak ke laluan berbumbung untuk pejalan kaki.
Sempat lah kena rintik² hujan.

Alhamdulillah, dapat capai 10k.
Malamnya, kaki tak rasa weyh..hahaha..
Macam mana la orang yang berjalan sampai 30k steps sehari tu.

Semenjak download bookdoc, jadi gigih pula nak berjalan.
Sambil Linda pun dah join juga 2 cabaran solo.

Kisah nya, terjebak juga la dengan cabaran kKM yang tengah viral ni.

Paginya, berkisahkan nak buat team.
JKNS dah keluarkan list, hosp Selayang ada 9.8% je yang join cabaran tu.
KPI pengarah suruh 20%.
Bos pun dah up dalam group admin, so paksa rela lah join.
Kalau tiba² diwajibkan nanti, udah ada group. Hihi.

Ni lah yang viral tu.
Sampai dekat FB pun keluar, katanya jangan pelik la kalau tengok staff hospital ni, dok kerja berjalan je.. hahaha..

Nanti kita share progress ya.
Semoga salah satu cara la untuk hidup gaya sihat dan turun berat badan.
Mudah mudahan, aamin.

Till then, see ya.
 

Sunday, May 10, 2026

.: BRISWALK PAGI AHAD :.

Assalamualaikum.

Aktiviti hari Ahad, dengan tidak melayan kemalasan. Jom la kita pusing hospital pagi² ni.

Alhamdulillah, cuaca cerah.
Yang buat malas nak briswalk dekat luar ni, nak bersiap tu.
Takde lah bersiap lawa² pun, tapi nak tukar baju yang menutup aurat..hihi.
Dia kalau dah duduk rumah @ bilik, kalau boleh memang tak nak keluar dah.. hahaha.
Pusing dalam sejam.
Dapat la banyak tu steps nya.

Berat betul ehh.. hahaha.
Kita cuba pelan², mana tahu berjaya turunkan berat badan nanti. Hihi.

Lepas balik bilik, mandi².
Makan² (makan juga, macam mana nak tuyus).

Kisah kan yang ni pula.

Geram tengok kan, meh la kita kerat² dia. Hihi.

Tapi kan, sekejap je tu, pukul 11 lebih. Golek² atas katil, lepas tu ketiduran sampai pukul 2 petang. Hahaha.

Paksa diri bangun, solat zohor.
Nak p jalan² dekat Selayang Mall lah.
Buat apa? Makan. Jalan². Beli barang.

Till then, see ya.

Saturday, May 2, 2026

.: PART 11- SYAWAL 1447 :.

Assalamualaikum.

Last entry Syawal.. nak masuk raya haji dah weyh.. hahaha..
Ahad, 19.04.2026 - Biha, ex staf library hospital Selayang, jemput open house dekat rumah adiknya di Puncak Alam.
Nasib baik ada kak Zu yang sudi bawa geng geng PJJ ni.. Kikiki.
Rezeki tak balik Tronoh, ada open house.

Sampai je, terus bergambar dulu.
Sebelum lipstick dah habis. Hahaha.

Banyak makanan ada.
Tapi. Mcm biasa la .takde gambar makanan.. hahaha.
Ada laksa, nasi minyak ayam masak merah, jelata. Ada piza talam.
Ada kek² semua.

Dengan Izzah dan Nuha.
Ala, Nuha ni, malu² pula.

Terima kasih sekali lagi jemput kami datang beraya.
Moga murah rezeki selalu.

Dengan ini, berakhirlah entry Syawal 1447.

Till then, see ya.