Lovvu Dobbu

Event Ticker
Showing posts with label husbandnwife. Show all posts
Showing posts with label husbandnwife. Show all posts

Monday, August 24, 2026

.: PRAC FAMILY DAY - PART 2 :.

Assalamualaikum.

selesai semua dekat Masjid Haji Isa, kami teruskan perjalanan ke Teluk Senangin.

panas lah, pakai sunglasses la.. hihihi
kak M pun nak juga dekat belakang tu.

beratur semut merah ni atas jalan raya.
harap-harap tak menyusahkan pengguna jalan raya yang lain..

akhirnya sampai juga ke Teluk Senangin.
penginapa di Natilia Beach Resort


memang resort tu penuh dengan kami je lah.
total bilik dalam 45.
kami je dah 41 keluarga.
tak tau la kot ada yang sewa 2 bilik ke.

ada jualan merchandise kelab.
linda beli lanyard, anak2 beli keychain tak silap..

ruang tengah.
kiri kanan tu bilik la.
ada 2 tingkat semuanya.
so, kalau nak buat event family day dekat tengah2 tu. ok je.

last but not least.
suka la gambar ni.
tapi, kita buat tone black n white, sebab tone berwarna nampak debab sangat.. hahaha.

nanti kita sambung akviti, ya.

till then, see ya.

Wednesday, August 19, 2026

.: WORDLESS WEDNESDAY 20/26 :.

Assalamualaikum.

tangkapan layar dari status wasap incikSuami. 
berbunga bunga hati isteri ni sekejap 😍😍

ok jarang tau beliau nak begini.
jadi, haruslah di abadikan dalam blog.
buat tatapan hari tua. insyaAllah

till then, see ya.

 

Wednesday, August 12, 2026

.: WORDLESS WEDNESDAY 19/26 :.

Assalamualaikum.


Terima kasih untuk hampir 15 tahun ni.

semoga kekal hingga Jannah, Aamin.

till then, see ya.

Saturday, August 8, 2026

.: OUTFIT MERAH :.

Assalamualaikum.

Quick update..
Lessegooo.
Family day babyRuz.

Merah mak ngah.

Malam tadi sampai, solat dulu.. 
Terus masak sardin, nak buat inti sandwich.
So, boleh la kudap² makan dalam kereta.

Till then, see ya.

Friday, July 31, 2026

.: JAWAB DENGAN JUJUR :.

Assalamualaikum.

apa yang tak boleh buat??

kalau linda, semua tak boleh buat..
bila suami ada  😜😜

auto la tu, bila suami ada semua tak boleh buat.
kalau suami takde, tukar tayar kereta pancit pun boleh buat (tapi, kawan ofis la buatkan).. hihihi
ehhh.. pernah, tayar kereta pancit, tayar motor leper.
semua jadi bila suami takde.
masa dia ada, elok je pun.

lagi-lagi kalau dia pergi operasi tu, tetiba la time tu juga anak-anak semua tak sihat.
Allah, terkangkang kangkang la ibu ni buat semua benda.. 
time ayah dia ada kat rumah, helok je sihat walafiat semua. Alhamdulillah.

tapinya kan, poyo je lah semua tu.
tang masak tu, linda juga la.
sebab banding dengan suami,linda lagi teror lah.

ingat lagi masa pantangkan dedek, pantang dekat Melaka.
pertama kali dia siang ikan Merah, nohhh sampai hilang kepala.
daripada sekor ikan jadi 1/2 ekor ikan.. hahaha
tapi. ok lah. ada effort juga tu.
nasib baik la masa tu dah dalam 2minggu pantang, baru balik Melaka.
sebab abang Muaz dah sekolah, tak boleh la nak cutikan lama-lama.

haa, apa lagi.
drop la komen ye.

till then, see ya.

Saturday, July 18, 2026

.: THREADS :.

Assalamualaikum.

Semenjak dua menjak ni, Linda suka plak menyinggah kat Threads.
Tapi, asyik la yang lalu lalang pasal "kacang hijau @ askar".
Tak tahu lah kenapa, Linda takde pula buat carian pasal tu.
Kita ada askar pencen, sebarang kegusaran tanya dia je.. hahaha.

Macam² persoalan yang diorang lontarkan.
Sampai Linda terfikir, kenapa benda tu tak bincang dengan askar tu sendiri, means partner diaorang lah.

Tapi, yang bawah ni.
Memang Linda nak share la.

Maybe orang ni, nak tanya sesiapa yang dalam situasi yang sama.

Linda pun, baca la yang orang² reply.
Ada satu je yang Linda terasa dan tergerak nak balas juga.

Ni haaa..
Salah satu reply nya.

Linda baca terus terasa dan gelak sorang².
Sebab nya, incikSuami ni memang mcm tu dari sebelum kahwin.
Lepas kahwin pun, masih sama je perangai nya.
Masa PJJ dan dia masih berkhidmat, kalau dia bz sangat, memang dia sidai je wasap Linda.. 😆😆
Ada sekali tu, 24jam hilang dari radar. Padahal ada je Keje kat kem tu.

Adoi, nasib la bini ni tak merentan.
Kalau tak, jenuh gaduh saja.

Masa kawan, Linda tak heran sangat.
Awal² kahwin, memang tak faham. Apa yang susah Beno kerja nya.
Sampai sibuk sangat.
Awal² tu merentan la juga.
Tapi tak lama pun, lepas tu. Dah biasa.
Jenis kalau dia dekat kem, tapi janji nak keluar bila dia balik, dan dia pun dah gtaw sekian² waktu dia balik.
Linda siapkan anak² je dulu.
Linda tak siap lagi.
Tunggu dia sampai rumah, baru Linda siap.
Sebab dia punya sekian waktu tu, tak boleh dipercayai.. hahaha.
Kadang² ayat dia "jap, 30min lagi sampai"
Tapi, ada yang 2jam lepas tu baru sampai.. hahaha.
Padahal rumah dengan kem tak sampai 20min pun.

Sebab malas nak sakit hati sendiri, kita layan je.
Tak payah try hard sangat, sebab sendiri yang tersakiti nanti.
Dapat pula suami tak berapa reti nak memujuk, lurus pula tu takde kona kona.
Jadi, begitulah kami. 😆😆

Sekian, pengalaman sendiri.

Till then, see ya.

 

Wednesday, July 1, 2026

.: WORDLESS WEDNESDAY 16/26 :.

Assalamualaikum.

Dah masuk 2nd half of 2026.
Sekejap je masa berlalu.



Saja nak tepek kat blog..
Orang lain dah next chapter, kita lambat sikit.

Till then, see ya.

Wednesday, June 10, 2026

.: WORDLESS WEDNESDAY 15/26 :.

Assalamualaikum.

rizzlinn

finally pakai juga kasut matchy2 kita.

kalau ikut, linda pakai banyak kali dah.. hihihi
pakai sama2 ni baru pertama kali.

till then, see ya.

 

Saturday, May 23, 2026

.: ISTERI MITHALI :.

Assalamualaikum.

Di pagi hari.. 
Perbualan wasap di antara suami isteri.

Macam biasa, isteri mana pernah salah kan?? Hahaha 

Moga murah rezeki selalu suamiku..

Tak balik Tronoh ni, dapat duit lebih, boleh la tengok wayang.. ehhhh.. hahaha.

Till then, see ya.

Update sikit - incikSuami minta tukarkan RM100 duit singgit² tu.. Linda ambil upah RM54 je..bukan banyak mana pun..hahaha..

Tuesday, May 12, 2026

.: FRIENDLY MATCH BOLA SEPAK :.

Assalamualaikum.

Sabtu, 02.05.2026 - awal pagi dah kejut semua anak-anak.
tak ingat buat sarpaan apa.. hahaha..
makan roti je kot, ke goreng nuget dan sosej.

berawal tu, sebab abang Mueez ada freindly  match bola sepak.
so, meh la ramai-ramai memeriahkan majlis.

semua pun ikut, dedek siap baak baby shark yang beli dekat IKEA tu

minta kak M snap gambar ibu ayah dulu.
macam takde gambar berdua dalam telefon ni, last masa raya tu je lah

perlawanan bermula.
defend sek abang Mueez rileks ni, banyak asak sebelah lawan.
goal keeper pun tak teruji la mental nya.. hahaha

abang Mueez punya position defend.
not bad la, pandai juga main bola rupanya.. hihihi

dengan masa tambahan, baru ada mata.
sek abang Mueez menang 2-0.
tahniah la.
cubaan masukkan gol tu banyak je, cumanya gol ni macam kecik sikit.
jadi asyik la tersasar je.

dah habis game, sesi bersalaman antara dua pasukan.
lepas tu, ada post mortem sikit dengan cikgu penyelaras.

dalam pukul 11 pagi dah sampai rumah.
nasib baik, pagi sebelum keluar tu dah masak lauk siap2.
tinggal masak nasi je lah.

minggu ni, ada game MSSD daerah Perak Tengah, tu yang pulun friendly match.
esok kalau tak silap mula hari pertandingan nya.
semoga team sek abang Mueez beroleh kemenangan, Aamin.

till then, see ya.

Monday, April 13, 2026

.: MEMORI WEEKEND :.

Assalamualaikum.

ada yang cari linda ke? kikiki
sibuk sikit la hujung minggu, spend kualiti time dengan family.

incikSuami cakap nak ambil linda balik bermalam.
incikSuami gerak lepas maghrib dari Tronoh, sampai Selayang dalam 11 malam.
loading2 barang, singgah makan dulu sebelum gerak balik Tronoh.

menarik betul air dedek order.
tapi, linda tak rasa pun.

Alhamdulillah, smapai Tronoh dalam 3 pagi.
linda kejap celik, kejap tido.
kuat betul incikSuami drive non stop 2 hala.
incikSuami memang jarang suruh linda drive kalau dengan dia.
kalau dia tak tahan pun, akan stop RnR sekejap, buat segar2 kan biji mata.
lepas tu, sambung perjalanan, tetap incikSuami juga drive.

petang sabtu, sempatla teman kak M jogging.
sibuk lah, nak merentas desa katanya Jumaat(17/4/2026) nanti.
dapat juga la ibu keluarkan peluh sikit2.
lama sangat tak berjalan manja2 ni.

Ahad - kak M request makaroni carbonara.
tapi nak yang gambar dinosour, layan je lah.
buat satu paket, habis anak2 makan.
lunch masak ayam masak lemak cili padi dengan sayur capsicum.

sempat jadi cikgu tuisyn sekejap.
dah berbulan tak ngadap anak-anak buat kerja sekolah.

lepas asar gerak balik Selayang.
highway banyak kereta ya.
singgah maghrib dan makan sekali dekat RnR Ulu Bernam.
Alhamdulillah sampai Selayang dalam 10 malam.

one for memory

gigih berbaju kurung.

bersama si dia yang rindu saya la tu.
sebab tu sanggup ambil dan hantar semula ke Selayang.
rindu, tapi malu nak cakap.. hahaha..

Alhamdulillah, incikSuami sampai Tronoh dalam 1 pagi.

tiket kereta api untuk hari Jumaat ni tinggal 18seat je untuk train 10.30malam.
emm, risau tak sempat beli, kena tunggu gai masuk dulu.. hahaha
yang minggu Hari Pekerja tu, memang dah sold out.
tak payah kabo lah.. hahaha
malas nak ke TBS naik bas.
tengok la nanti macam mana.

till then, see ya.

Friday, April 10, 2026

.: BALIK BERMALAM 😝😝 :.

Assalamualaikum.

Pagi tadi dok sentap dengan mamat ni.
Benda kecik je, tapi sebab dia tak cakap terima kasih..
Kita sentap lah.. hahaha..
Pompuan kan, complicated betul.
Tapi, sentap² pun..
Kita layan je wasap dia. 🤣🤣

Tiba² tengah hari, dia wasap macam bawah ni 👇👇

Tiba² rasa ada rama² dalam perut.. 🥰🥰
Eh, betul ke.

Weekend lepas Linda tak balik.
Weekend ni pun, takde perancangan nak balik, dengan tiket keretapi sold out, jumaat dan Isnin pagi.
Tapi, beno nya, peruntukan nak beli tiket keretapi dah habis.
Tinggal peruntukan makan je yang tinggal, sementara nak tunggu gaji.
Antara reason juga la tak balik.. 🫣🫣

Kita jenis tak mintak² wak, kalau orang bagi duit nak suruh kita beli tiket, kita balik.
Kalau orang tak bagi duit, kita dendiam je lah..

Tapi, lagi syiokk, tiba² kabo nak ambik dan hantar.
Rezeki jangan ditolak.
ilysm la.

Till then, see ya.

Thursday, April 9, 2026

.: THROWBACK THURSDAY :.

Assalamualaikum..

2019 - hantar incikSuami masuk kem, sebab nk kena p operasi dekat Sabah..
Sebelum bulan puasa tak silap dia pergi.
Raya kat Sabah seminggu dulu, baru habis operasi.

Pertama kali drive dari Melaka ke Perak semata mata untuk balik raya.
Sebab dekat Melaka takde saudara mara.
Sedih sangat rasanya kalau nak raya dengan anak² je.
Selalu kalau tak balik raya pun, ada incikSuami.

IncikSuami macam biasa, bila linda minta izin, dia cuma akan tanya "yakin ke nak buat? Boleh ke nak handle anak 4 nanti?"
Kalau isteri dia cakap yakin.
Alhamdulillah, dia izinkan je.

Masa tu, kids baru umur 8,6,4,2 tahun.
Memang tak berhenti RnR la cerita dia.
Sebab nak cepat sampai dan tak nak kacau kids tidur.
Makanan, memang penuh la dalam kereta.hahaha.

Kenangan menggamit memori betul.

Till then, see ya.

Saturday, March 28, 2026

.: PART 1 - SYAWAL 1447 :.

Assalamualaikum.

Sabtu, 21.03.2026 - Syawal pertama bagi tahun 1447 hijrah.
Target nak khatam Quran tak berjaya, dah hujung² tu BFF sampai pula. Raya awal lah.. hihi.

Syawal 1447
Tahun ni kehadiran 4/6 je.
Memang family Linda, kalau raya tak pernah cukup.
Sebab kita tak praktikkan raya bersama².
Kalau adik yang dekat Batu Pahat tu, memang bergilir raya terus.
Tahun ni dekat BP, tahun depan baru dekat Sg Samak pula.
Takde tersekat jem dan baru la puas raya.

Syawal 1447
Family tuan rumah.
Mak bapak, kak mas(anak sulung) dan Azam(anak bongsu) serta Ammar.

Syawal 1447
Family Linda.
Anak² request nak follow tema embah dengan kakek.
Tu yang sama warna emerald green.
Linda tak beli baju baru, sebab memang ada baju yang sama warna.
Baju Melayu anak² semua beli dekat Mu'az, hujung tahun lepas lagi.
Baju kak M beli kat TikTok, lawa. 
Linda suka pula, tapi takde saiz dewasa.

Syawal 1447
Family Esah, anak yang ke 5.
Tahun lepas dah raya dekat Terengganu, jadi tahun ni raya dekat Sungai Samak la pula.

Syawal 1447
Family of 6.
Kak M dah tinggi, lepas ni tak boleh dah ambil gambar depan ibu.
Nanti, muka ibu tak nampak dah.

Syawal 1447
Couple photo.
Raya pertama kita beraya sekitar kampung je.
Rumah adik beradik bapak pun ada 3 orang dalam kampung yang sama.
Rumah sepupu² bapak pun ada.
Rumah sepupu Linda pun ada.
Cuaca panas betul.
Tak dayo nak raya lama².
Sebelum pukul 2petang dah balik rumah sendiri.

Terasa katik betul bila ambil gambar couple  tak pakai heels ni. Hahaha.

Selesai la raya pertama.
Raya seterusnya kita tengok la gambar apa yang ada.
Panas sampai tak sanggup nak ambil gambar, hahaha.

Till then, see ya.

Wednesday, March 25, 2026

.: SALAM AIDILFITRI 1447 :.

Assalamualaikum.

Salam Aidilfitri.
Maaf Zahir Batin.

Memang cuti berblogging, hahaha.
Sibuk beraya.. 🤭🤭

Raya ke5, naik motor pula kita.

Ada yang dah naik kerja ke?
Linda cuti seminggu.
Puas la beraya..hahaha..
Camne la hari raya nak berjimat cermat.
Waktu ni lah nak bertemu mata saudara mara pun.
Bukan habis berbelanja raya.
Habis isi duit minyak kete je lah.
Tapi, scroll² FB seram dah.
Moga² perang cepat habis, semoga Malaysia tak terkesan sangat, Amin.

Nanti Linda spam gambar raya.. hihi.

Till then, see ya.

Monday, December 22, 2025

.: 17.12.2025 - PART 3 :.

Assalamualaikum.

Lepas jumpa blogger Cha.
Kita sambung hari anniversary kita dekat Aeon Kepong pula.
Sementara menunggu masa, kita jalan² la musing dalam Aeon ni.

Wefie Ngan anak dara ni.

Masuk popular.
Ada lagi Maid Maiden ni rupanya.
Dulu masa zaman sekolah kita beli yang Monday-Sunday tu.
Tapi kan, popular kat AEON Kepong tu, banyak buku versi tulisan Cina.
Masuk kedai, confius jap. Salah masuk kedai ke.

Lepas tu, jumpa pula Blokees RM8.90 je.
Memang deme beli lah. Pakai duit sendiri. 😂😂

Minta juga la dedek ambilkan gambar ibu dengan ayah.
Boleh la..hihi.

Sambil² tunggu tu, tiba² bunyi loceng kebakaran.
Terkejut lah juga kan.
Nasib baik ada Siaraya beritahu, untuk pemeriksaan sahaja.
Tapi, lama pula bunyi nya, escalator memang tak hidup la.
Dah kena menapak naik ke atas.
Lenguh juga la kaki. Hahaha.

Eh, menapak naik atas tu ke mana? 
Next entry la ye.
Malasnya nak menaip banyak².. Kikiki.

Till then, see ya.

Wednesday, December 17, 2025

.: 14 TAHUN :.

Assalamualaikum.

17.12.2011 - 17.12.2025
Selamat hari kita yang ke 14.
Semoga kita sama² menua.
Ke Jannah bersama.

14th of us
3tahun kenal, 14tahun menyulam kasih.

Semoga rumah tangga yang kita bina, mendapat keredhaan dan keberkatan Allah SWT..aamin.

Till then, see ya.

Wednesday, July 23, 2025

.: WORDLESS WEDNESDAY 18/25 :.

Assalamualaikum.

tiba-tiba hari nie baru terjebak nak edit gambar dengan chatGPT nie.


hat nie sebab sopan kan, nampak macam dah berumur je masing-masing... kikiki





hat nie nampak macam muda mudi pula.


till then, see ya.

Tuesday, July 1, 2025

.: FOOT CARE CREAM :.

Assalamualaikum.

Tok laki kita belikan kita nie.

🤣🤣 Nampak sangat kaki kita kasar wak..
Kena pergi spa kaki agaknya.

Linda memang ikut mak, kaki kasar sikit.
Padahal dah pakai lotion, dah pakai stokin, tapi tetap jadi juga.
Lotion allano tu sampai jemu lah dengan Linda..😆😆
Kalau pakai lotion heels jenama Aiken tu je menjadi.
Tapi, tak hilang selamanya pun, habis lotion nya, habis lah kesannya.

Nie orang dah beli nie,kena pakai lah..
Ye dak??
Moga serasi lah dengan kaki nie.

Till then, see ya.

Wednesday, June 25, 2025

.: TOMPOK HITAM :.

Assalamualaikum. 

Nak dijadikan cerita. 

Nampak tak apa yang linda nampak? 

Okay, linda tolong zoom sikit. 

Bila ntah jadinya. 
Tahu tahu, dah jadi gini. 

Dah sampai masa lah nie, meh la kita guna suprise yang dapat hari tu. 
Ingatkan nak rasmi bulan sept nanti.
Of course lah masa birthday linda, sebab dah tau, takde hadiah birthday dah nanti.. Hahaha. 

Kena guna awal lah nampaknya. 
Marilah kita rehatkan Huawei Honor 8x yang dah berusia 6tahun nie. 
Panjang umur, boleh la guna bila saat saat terdesak. 

Till then, see ya.