lovvu Dobbu

Wednesday, May 1, 2024

.: RAYA KE EMPAT KAMI :.

Assalamualaikum

sambung raya ke-4 (13/4/2024)

adik ipar nak gerak balik penang dah
cuti dah habis
kitaorang pun gerak p beraya ke kampung (Titi Serong, Perak)

selfie sikit

satu dengan incikSuami
dekat rumah pusaka arwah tok dan tok wan
sekarang pakcik Suami (pak tam & mak tam) yang duduk situ

abang Mueez je nak layan ibu...

sekali mak tam kabo ada kenduri kawen rumah saudara
MIL linda tak perasan pulak ada jemputan
jadi, konvoi lah kami ke rumah kenduri
rezeki lah dapat makan lauk kenduri

bunga telur jenis nie lama tak nampak

lauk kenduri belah-belah kampung incikSuami
-daging kurma + ayam masak merah + kuah asam kerisik-
memang nie lauk kenduri
sedap sangat

habis kenduri, kami singgah beraya rumah Mak Jang pulak
lepas tu, terus lajak p umah Makcik dekat Kuala Kangsar
ok, jalan jem lah macam biasa..
sampai abang Mueez merengek2 dah penat dok dalam kereta

sampai rumah Makcik dalam pkul 8 malam
kena amik gambar kak M berkain blouse nie
dia yang mintak ibu belikan kain nie
nseb baik murah je..hahaha

dalam pukul 9 cmtu, gerak balik Taiping
sampai rumah terus anak-anak main bunga api
habiskan stok yang ada

Linda, masuk rumah..mandi-mandi, solat..
kemaskan baju sikit-sikit
esok nya nak balik Selayang dah
cuti dah habis... T_T

till the, see ya



 

14 comments:

  1. Sedapnya makan kenduri time² raya. Meriahnya lebih sbb ramai sanak saudara dapat berkumpul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah.. Sambil2 mengedar kad kenduri anak makjang...ada yang linda pnh nampak.. Ad juga tak kenal.. Yelah, lgpun kenduri belah suami kan... Blur2 semuanya

      Delete
  2. Replies
    1. Alhamdulillah... Raya memang best... Tabah hadap jem je lah... Kikiki

      Delete
  3. Cie pun raya ke4 masih di kampung šŸ˜¬. Malam baru gerak balik rumah sendiri. Kampung dekat je.

    ReplyDelete
  4. Kenduri kalau time raya kiranya 2 in 1. Kenduri kahwin plus open house. Selalunya ramai sanak saudara juga time ni.

    ReplyDelete
  5. Habis ramadhan memang ramaaaai yg menikah ya kak šŸ˜„. Apalagi ada tgl cantik juga April kemarin kan. Susah nak dpt gunung atau venue buat pernikahan di tanggal itu.

    Saya lihat lauk kendurinya pun dah terbayang sedapnya šŸ¤¤šŸ˜„

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya... Lagi2 kalau tanggal itu sekali dengan cuti sekolah.. Memang akan banyak kenduri

      Delete