lovvu Dobbu

Thursday, May 9, 2024

. : SKINCARE ROUTINE :.

Assalamualaikum 

Skincare routine Linda
Sebelum tido, tepek tepek dulu bedak sejuk.. 
五五五

Suka bau dia.. 
Terus teringat bau arwah embah (nenek sebelah mak Linda) ...
Memang arwah pakai bedak sejuk nie je.. 
Tak pernah putus stok.. 

Al-fatihah untuk arwah embah, semoga embah ditempatkan di kalangan org yg beriman.. Aamiin 

Mana tahu pakai bedak sejuk boleh awet muda kan.. Hihihi

Till then, see ya

 

24 comments:

  1. Zaman sekolah dulu bedak ni la paling laris di pasaran. Member2 rajin pakai. Tapi seingatnya kalau pegi sekolah I prefer bedak 3A dan bedak nyonya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hat nie paling mampu milik.. Linda memang tak prnh pkai ap pun zmn sekolah dulu2.. Hihihi

      Delete
  2. hehehehe ni zaman kecil2 je suka pakai bedak sejuk ni... la ni adoi mls btul nak tepek pape sblm tido :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie pun, tetiba rajen... Kdg2 lepas solat.. Al mulk kejap, terus hanyut...

      Delete
  3. bedak ni legend, suka pakai sebab emak. Bau dia wangi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah.. Wangi bau dia.. Sama je macam dulu2 bau dia..

      Delete
  4. ms budak2 dulu bedak ni selalu pakai bila main pondok2 or main pengantin2 hahahahaaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan.. Kalau habis... Buat buat tak tau je... Hahaha...
      Masa kecik, ad jugak yang pepejal tu, cairkan dengan air

      Delete
  5. waaa bagusnya linda rajin dan konsisten! MZ tak berapa rajin, pakai ikut mood jer ie pakai moisturizer mlm2 sbb muka selalu kering menggelupas kat pipi (peeling)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai.. Takdelah rajen pun.. Ikot suka hati jugak...

      Delete
  6. bedak sejuk dan satu lagi bedak 4 segi gambar nyonya cina tu. hahaha menggamit memori betul

    ReplyDelete
  7. bedak rare ni! dulu mmg tak pnh miss bedak ni! sejukk je hehe

    ReplyDelete
  8. sekolah menengah dulu suka pakai..x tau masih ada lagi rupanya bedak ni...

    ReplyDelete
  9. Ya Allah dah lamaaaa sangat tak pernah lihat bedak sejuk 不. Dulu babysitter yang merawat saya selalu pakai. Saya ingat penasaran sangat kenapa mukanya putih2. Trus dia pakaikan ke saya, dan dingiiiiin di wajah .

    Tapi tak pernah lagi liat yg seperti ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babysitter fanny mungkin pakai yang putih, bentuk kecil2 warna putih.. Perlu dicampur air untuk jadi cair... Baru ditempek ke muka... Kalau yg itu, memang jelas kelihatan warna putih.. Hihihi

      Delete
  10. Tak berdebu2 ke bantal tido pakai bedak sejuk. Ammi sejenis tido meniarap lagi pyah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg nie tak berdebu.. Helok dia melekat kat muka.. Lama2 dia mcm absorb dekat muka..

      Delete
  11. Masih teringat haruman dan kedinginannya bila tepek kat muka.

    ReplyDelete