lovvu Dobbu

Saturday, April 20, 2024

. : JAJARAN WCE :.

Assalamualaikum 

Cerita raya ketiga, linda gerak balik umah MIL pulak.. 
Kg Sg Samak - Taiping

Perjalanan kali ni terasa juga cepat, sebab lalu lebuhraya WCE baru kan.. 
So, layan lah pemandangan sepanjang jalan nie.. 




Subhanallah, cantiknya pemandangan.. 

Sebelum WCE siap.. Linda balik Taiping pusing lalu Manjung, pantai Remis, trong.. Ambil masa 3jam jugak nak sampai Taiping.. 
Nie WCE dah siap sepenuhnya... 
Dalam 1 jam 30min jugak lah.. 
So, jadi jimat lah masa dekat situ.. 

Tapi, takde lah menyinggah memana.. Kikiki
Selalu kalau lalu Manjung, singgah Lotus lah.. Aeon lah... 
Tak pun dekat Pantai Remis, singgah makan laksa... Kikiki.. 

Nanti kita sambung kesah beraya ya... 

Till then, see ya

 

10 comments:

  1. Nice view. Terliur plak bila Linda sebut laksa. ūüėĀ

    ReplyDelete
  2. Sebab WCE dah siap dan tol percuma, akak hari tu masa bulan puasa, sempat pergi bazar ramadan kat Changkat Jering. Hehe.. macam-macam ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekejap je dah sampai... Hihihi... Siap boleh pegi bazar rAmadhan dekat changkat jering tu

      Delete
  3. Kena pi Utara la kalau nak ikut hiway baru ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. a ah SA...tp kena lalu jalan persekutuan lah...ikot kuala selangor, tg karang...kalau nak lalu PLUS, kena exit simpang Pulai lah rasenya paling dekat...untuk lalu WCE tu...

      Delete
  4. WCE tu stands for what yer? mls plak nak google ahhahaah

    ReplyDelete
  5. Ada juga lalu WCE ni tapi sayang tak siap sepenuhnya kalau nak ke utara jadi masuk jalan dalam pulak. Jalan dalam pun agak banyak kereta juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. WCE nie, kalau yang Linda tahu...highway (maksudnya ada tol) yg belah perak, Hutan melintang-batu5, teluk intan, lekir-changkat jering.. turun2 terus masuk plus tol changkat jering...
      yang menyambungkan nya, memang jalan2 persekutuan je kak ezna...memang jalan dalam harian untuk orang kampung dan sekitar tu...tp, untuk Linda yang memang selalu guna jalan tu, memang banyak kemajuan dan jimat masa lah, daripada ikot jalan yang lama2 dulu...

      Delete