Lovvu Dobbu

Event Ticker

Wednesday, September 2, 2026

.: PRAC FAMILY DAY - PART 4 :.

Assalamualaikum.

Sambung lagi kisah family day BabyRuz kita.
Ahad, 9.8.2026 - lepas sarapan, jalan² dekat pantai.
Ambil angin, konon² nak keluar lepas subuh, ada la momen sunrise..
Udahnya sunrise dalam bilik je lah.. hahaha.

Selfie dengan ombak.
Alhamdulillah, dengar deruan ombak, tengok air rasa nak basah² je.
Tapi, malas, hahaha.
Kita jalan² je lah dekat pantai ni.

Abang Mueez main korek² pasir.
Nampak tak corak yang Linda tunjuk pakai anak panah tu?

Nah, Linda zoom.
Pasir tu jadi bulat² kecik yang comel..
Terus teringat kumbang najis tu.

So,Linda pun Google la imej tu.
Dapat la info mengenai ketam bola pasir @ sand bubbler crab.

Ketam bola pasir atau sand bubbler crab ialah sejenis ketam kecil yang menghasilkan bebola pasir di kawasan pantai semasa air surut. [1, 2, 3]
Fungsi Bebola Pasir
  • Menapis Makanan: Ketam mengaut pasir dan menapisnya di dalam mulut untuk menyerap zarah makanan atau nutrien organik yang kecil.
  • Membuang Sisa Pasir: Pasir yang sudah habis nutriennya akan digumpal menjadi bebola kecil sebelum diletakkan di atas tanah.
  • Corak Pantai: Taburan bebola pasir ini menghasilkan corak yang unik di atas permukaan pantai.

Habis jalan² dekat pantai.
Jom la balik resort, nk kemas² bilik.
Kemas beg. Sebab dedek Ngan kak M sambung mandi pool pagi tu.

Lepas tu pulang² kunci, siap² nak bergambar pula.

Eh, tau² incikSuami dah panjat tembok.
Bila ntah dia memanjat.

Jadi photog pun cucun cucun la orang ni.
Nak ambil gambar ramai² kan.
Meriah ramai² ni.

Next entry la Linda share gambar beramai² hari Chek out tu.. Kikiki.
Sebab dah upload gambar dekat entry lain.
Malas nak upload lain.

Till then, see ya.

.: GIVEAWAY WEDDING ANNIVERSARY SA DAN SUAMI YANG 3 TAHUN :.

Assalamualaikum.

bulan September ni, bukan bulan yang linda je tunggu2 (baca bulan kelahiran).
rupanya ramai je yang menunggu bulan September ni.

Anniversary SA yang ke 3.

-tekan banner tau-

Selamat ulang tahun perkahwinan yang ke3 buat SA dan incikSuami. Semoga rumahtangga yang dibina sentiasa dalam rahmat Allah. Kegagalan yang pertama bukan lah pengakhiran untuk semuanya, semoga kali ni kebahagian milik SA dan suami, aamin

jom reramai join GA SA.
mana tahu ada rezeki terpilih sebagai pemenang.

till then, see ya.


Monday, August 31, 2026

.: MERDEKA 69 :.

Assalamualaikum.

Salam kemerdekaan buat semua rakyat Malaysia.
Sama sama lah kita menjaga keharmonian ini, jangan sampai negara tergadai lagi, Aamin.

"Malaysia MADANI, Kesejahteraan Dinikmati"

Gambaran visi kerajaan untuk mewujudkan sebuah negara yang maju, inklusif dan harmoni, di mana setiap individu dapat merasai kesejahteraan secara menyeluruh. istilah “MADANI, yang berakar daripada konsep tamadun (civilisation), merangkumi nilai-nilai keadilan, kebajikan, dan kemanusiaan.

Fokus utama tema ini adalah untuk memastikan bahawa kesejahteraan bukan sahaja dikecapi oleh golongan tertentu, tetapi oleh seluruh rakyat tanpa pengecualian.

Logo Merdeka 2026

Logo Malaysia MADANI dijadikan sebagai logo rasmi HKHM pada tahun ini kerana reka bentuk logo ini berteraskan Malaysia MADANI yang menghasilkan corak simbolik “tangan yang sedang diangkat, untuk melafazkan ikrar Rukun Negara”.

Mewarna pun nak ikut tema merdeka.

Semarakkan semangat kemerdekaan anda.
Semoga Malaysia terus aman damai dan sejahtera, aamin.

Till then, see ya.

Sunday, August 30, 2026

.: JEMPUTAN BERANTAI, BREAKFAST DATE :.

Assalamualaikum.

nanti kta sambung cerita familyDay PRAC.
setelah semua keluarkan entry breakfast date, blogger MZ, sis PH, sis Carneyz dan juga sis Retna kita.
sampai la masa diri sendiri pula up cerita nya. 
maap lerr, selalu lambat keudara. hahaha

macam sis PH kata, jemputan berantai.
dari PH sorang, panjangkan ke MZ, terus sampai ke Carneyz dan Retna.

Selasa, 25.08.2026 - destination CBTL, Sri Gombak.
pakai earphone, pasang waze, simpan dalam poket. 
Alhamdulillah, sampai.

kemain besar sticker dekat blogger PH tu.
ampun ya.. hihihi.
masa awal-awal tu, sekali dengan sis Retna, tapi tak lama sebab sis Retna berkejaran untuk pulang ke kampung, rasa semua pun tahu.
Terima kasih sudi juga datang, walaupun sekejap.

lepas tu, tinggal kami berempat.
wefie sikit.

bak kata sis Carneyz, walaupun berbeza pekerjaan, tapi semua ngam.
Alhamdulillah, linda la paling risau, sebab kita ni alahai, kerani cabuk je..
yang housewife 2 orang tu, bukan calang-calang ye.
kalah linda.
apa pun, seronok dapat bertemu secara fizikal.
baik-baik semuanya.

dan amik gambar makanan linda je.
terima kasih sis MZ for the food untuk hari tu.

dari pukul 10 pagi, tengok-tengok almost 12noon dah.
so, masing-masing pun nk bergerak dah.
tapi, singgah dulu dekat kereta MZ.
melihat-lihat, dapat penerangan macam-macam.
nasib tak naik ronda-ronda pusing SG je sekali. hahaha.

linda pula terus ke next agenda.
servis babyLC ni pula.
nanti nak jalan jauh.
servis la apa yang patut.

lepas tu kan, linda pun balik la hospital macam biasa.
siapa yang biasa laluan tu, tau la.
jalan utama nak ke hospital tu, memang kena lalu jalan besar.
malas pula linda nak naik bulatan Batu Caves tu.
so, ikut jela jalan dalam yang akan tembus dekat NSK Selayang tu.
sekali, silap masuk simpang da.
sampai dekat jalan belakang Stadium Selayang tu pula.
hahaha, adoi la.. meh la kita gelakkan diri sendiri.
nasib baik motor, layan jelah.


alhamdulillah, kalau ngedate dengan geng blogger, tak sah la takde ole ole.
nasib baik motor ada box tau, boleh la sumbat ole ole dalam box.
terima kasih for the food, gift and friendship.
lajak ke Tronoh, roger-roger ye.
insyaAllah, ada rezeki ketemu lagi.

benda yang linda tak sangka akan berlaku apabila kembali semula berblogging.
another circle of life, yang sangat-sangat linda hargai.
semoga yang baik-baik untuk semua juga, Aamin.

till then, see ya.
 



Friday, August 28, 2026

.: QUICK UPDATE :.

Assalamualaikum.

Hari ni, lepas rehat baru masuk pejabat.
Tengok dekat PC.

Ada lagi 12 hari nk sampai 9 Sept.
Eh, tiba² berdebar.

Semoga dipermudah segala urusan.
Gembira harus lah.
Sedih, mesti ada juga.
Tapi, perpindahan ini yang diminta, jadi Linda ok. insyaAllah.

Masuk kerja minggu depan.
Wahh, lagi lah.
5 hari je tinggal(hari bekerja).

Moga yang baik² saja, aamin.

Till then, see ya.

Thursday, August 27, 2026

.: KISAH ISNIN :.

Assalamualaikum.

Kisah Isnin, nak juga abadikan dalam blog.

Tech Radicare , Abang Ali belanja nasi Arab sempena nak berpisah.
Alhamdulillah, rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari.
Moga murah rezeki selalu abang Ali, nanti kita jumpa kat Perak Aje.
Udah abang Ali pun orang Kuale Aje.. hihi.

Petang melalut sampai Selayang Mall.
Masuk Watson nampak lip scrub ni, RM10 je.
Haa, ambil la satu.
Nak scrub bibir, letak lip balm sekali, kot² la boleh jadi bibir Angelina Jolie ke.. 😆😆

Anak yang sentiasa tahu, bila je ibu gaji.
Dia pun tuntut bahagian dia. 
Memang ibu kerja untuk anak² pun, tapi ibu tetap beli apa yang ibu suka. Hahaha.

Kasut bola abang Mueez, nak yang warna pink pula tu.
Tak sampai lagi ni, kawan tu ada game hari Ahad nanti.
Gelisah la tu, orang tak sabar nak pakai kasut baru ni. 🤭🤭

Sedar tak sedar, dah nak sampai hujung Ogos.
Lagi berapa hari je nak jadi warga Selayang.
Perasaan bercampur baur.
Doa yang sentiasa meniti di bibir, "semoga dapatlah tempat yang dimohon, aamin".
Takmo fikir the worst (baca kena PJJ lagi walau dalam Perak).
Doakan sekali untuk Linda ya. Terima kasih semua.. 🤗🤗

Till then, see ya.


P/s - busy 2 hari ni, masuk kursus..banyak cerita hutang ni, BW pun tak sempat.

Wednesday, August 26, 2026

.: SKILL UNLOCKED :.

Assalamualaikum.

Another achievement unlocked.
Dah macam cerita Kitchen Soldier pula.

IncikSuami hantar gambar ni tengah hari tadi.

Waaa.. kalau camnie, boleh la Linda resign jadi tukang masak..🤭🤭
IncikSuami dah boleh harap ke dapur.

Itulah orang cakap, masak ni tak perlu skill pun.
Kena selalu praktis je, nanti hebat la.
Nak meniaga tu tidak lah, tapis sekurang kurangnya, boleh la jamu keluarga sendiri makan.

Till then, see ya.