Lovvu Dobbu

Event Ticker
Showing posts with label Cardcaptorsakura. Show all posts
Showing posts with label Cardcaptorsakura. Show all posts

Friday, February 20, 2026

.: CARDCAPTOR SAKURA - COMICS VERSION :.

Assalamualaikum.

kan ada hari tu nak beli tudung, tapi tak jadi
sebab komik Cardcaptor Sakura (CCS) jilid 5-8 dah keluar.
sebagai peminat CCS, linda memilih komik dari tudung.. hahaha

akhirnya sampai juga.
ambil masa 2-3 hari juga la nak sampai.

unboxing.
bagus bungkusan nya.
buku dibalut dengan bubble wrap lagi.

4 jilid semua.
jumlah yang linda ada sekarang 8 jilid.
by time up entry ni, dah habis baca pun semua 8 jilid.
dok tunggu jilid baru keluar pula.

yang beli jilid baru ni..
jilid 5 -8, ada penanda buku la dalam setiap komik.
penanda nya gambar lain2.
dan dekat corner tu ada tulis nombor.
contoh macam yang gambar ni, 5/12. penanda buku ni dari jilid 5, yang 12 belakang tu rasanya jumlah jilid CCS yang ada kot.
kalau betul, berbaki lagi 4 jilid je lah.

tak sabar nak tunggu keluar ni.
rasanya macam dah ada je.
takpelah, kita tunggu next, beli terus 4 jilid.

nanti nak minta incikSuami buatkan rak buku la untuk komik dan photobook linda. hihihi.
banyak lagi photobook dalam kotak belum di keluarkan.

till then, see ya.

Friday, February 6, 2026

.: LAIN JADINYA :.

Assalamualaikum.

hari tu ada baca entry BK pasal beli komik gempakstarz dapat angpau.
ok linda tak tertarik sangat dengan angpau.
tertarik dengan komik yang BK beli.
linda pun tanya la dekat komen.

BK jawab
nie BK jawab..
linda borong hari tu Vol 1-4.
tanya BK Vol 5 dah ada ke?
rupanya dah keluar sampai Vol 8.


tak jadi beli tudung
maka, cancel lah kita beli tudung.

kita borong komik Cardcaptor Sakura lah.
konon nak beli kat Aeon Manjung weekend ni, tapi malas pula nak angkut ke Selayang.
jadi kita beli online je.
terus sampai dekat alamat Selayang.

udah lama tak buat perangai mengumpul komik ni.
tapi, kumpul komik yang kita suka je lah.. hihihi.

nanti, dah sampai.
linda up dekat blog.. hihihi.

till then, see ya.

Sunday, December 28, 2025

.: CARDCAPTOR SAKURA - COMICS VERSION :.

Assalamualaikum.

Banyak lagi cerita tak up dalam blog.
Tapi nak up yang ni dulu.

Sebabkan terbaca dekat blog Bola Katok pasal Gempak Starz keluarkan buku Cardcaptor Sakura.
Seketul Linda yang minat series tu, memang teruja la.
Tapi, takde lah mencari betul².
Sampai² la masa Krismas tu, lepas habis tengok wayang.
Nampak abang sebelah ni belek² komik Cardcaptor Sakura ni.
Terus la semangat membara.

Hari ni, ajak incikSuami jalan dekat Aeon Shah Alam.
Sebab kat situ ada Popular dan Kaison.

Masuk Popular. 
Dan..

Cardcaptor Sakura
Terus nampak komik yang dicari.
Haisyh, memang ambik semua volume, 1-4.
Tak pasti pula memang habis sampai volume 4 ke macam mana.

Grilled chicken
Puas hati dah dapat komiknya.
Meh la kita makan.
Alhamdulillah, habis.. lapar agaknya.. hahaha.

Dah sampai rumah, jom kita close up sikit.

Volume 1 - Cardcaptor Sakura
Volume 1

Volume 2 - Cardcaptor Sakura
Volume 2

Volume 3 - Cardcaptor Sakura
Volume 3

Volume 4 - Cardcaptor Sakura
Volume 4

Senaskah komik tu RM16
Ada diskaun 10% setiap satu.
Jadi total 4 naskah tu RM57.60.
Dah bertahun tak membeli komik ni.

Saat entry ditulis, volume 1 dah habis baca.

Till then, see ya.